Ugroženim klijentima odgađamo plaćanja obaveza

Aplicirajte online

Obavještenje klijentima o mjerama za ublažavanje posljedica COVID-19

Online zahtjev za moratorij možete podnijeti klikom ovdje.

Dragi klijenti,

Sberbank BH pruža podršku svojim klijentima čija kreditna sposobnost je ugrožena ili smanjena usljed negativnih efekata širenja bolesti COVID-19. Vrijeme pred nama nosi neizvjesnost. Želimo ga podijeliti sa vama.

Sveobuhvatni paket mjera se odnosi kako na fizička tako i na pravna lica.

Kod fizičkih lica moratorij će se odobravati ukoliko se ocijeni da su nastupile značajne promjene u kreditnoj sposobnosti uzrokovane slijedećim situacijama:

  • Otkazan ugovor o radu
  • Neplaćeno odsustvo
  • Smanjeni redovni mjesečni prihodi pojedinca ili domaćinstva
  • Bez redovnih mjesečnih prihoda

Zahtjev za odobrenje privremenih mjera za ublažavanje servisiranja obaveza prema banci za fizička lica je dostupan putem:

  • web stranica banke
  • Viber chata,
  • Kontakt centra pozivom na besplatni broj 0800 200 70

Banka može pokrenuti moratorij samoinicijativno u okviru redovnog procesa praćenja potraživanja u kašnjenju ukoliko se radi o klijentu koji je pogođen negativnim efektima vanrednih okolnosti. Mjerama neće biti obuhvaćeni klijenti koji su imali finansijske probleme i prije izbijanja pandemije.

Kada su u pitanju zahtjevi pravnih lica, Banka će sa posebnom pažnjom pristupiti svakom pojedinačnom slučaju, a mjere podrške će se odnositi na:

  • Moratorij
  • Uvođenje grace perioda
  • Produženja roka otplate
  • Dodatna sredstva za finansiranje tekuće likvidnosti

Za podnošnje zahtjeva klijenti se mogu obratiti nadležnom bankaru zaduženom za vođenje poslovnog odnosa sa klijentom. Prethodno navedene mjere odnose se na sve poslovne subjekte koji su na bilo koji način pogođeni pandemijom COVID-19 odnosno ukoliko je:

  • smanjena ili ugrožena kreditna sposobnost
  • smanjen ili ugrožen redovni izvor otplate
  • onemogućeno redovno poslovanje

Mjerama neće biti obuhvaćeni klijenti koji su imali finansijske probleme prije izbijanja pandemije.

Online zahtjev za moratorij možete podnijeti klikom ovdje.

Aplicirajte za moratorij putem Vibera

 S ciljem da Vam dodatno olakšamo podnošenje zahtjeva za moratorij, pored naše web stranice zahtjeve za moratorij možete podnijeti i putem Viber kanala Banke.

Kako nas pronaći na Viberu?

  • Pronalaskom Sberbank BH Viber kanala pomoću pretrage u sekciji „Discover“ unutar aplikacije Viber.
  • Dijeljenjem kanala putem Vibera od strane nekog ko je već pratilac istog.

Nakon pristupanja Viber kanalu Sberbank BH - Meni za pokretanje zahtjeva se prikazuje na početnom ekranu prilikom svakog ulaska na Viber kanal Sberbank BH:

  • Klikom na dugme APLICIRAJ se pokreće komunikacijski tok koji Vas navodi na formu kroz niz upita.
  • Cijeli proces je vrlo jednostavan i neophodno je svega nekoliko minuta za kompletiranje cijelog zahtjeva.
  • Po završetku ispunjavanja zahtjeva bićete obaviješteni putem mail-a da je Vaš zahtjev zaprimljen, a nakon ćega će Vas kontaktirati i osoblje poslovnice koju ste odabrali. 

Često postavljena pitanja

Kliknite na naslov, da bi se odgovor prikazao

Šta je moratorij?

Odgoda plaćanja nedospjelih anuiteta na način da Banka prolongira naplatu glavnice i kamate unutar određenog perioda.

Prelazni moratorij

Prelazni moratoriji na period do 90 dana, bez dodatne naknade i bez promjene kamatne stope, Banka odobrava klijentima pogođenim posljedicama pandemije koronavirusa kako bi im olakšala otplatu finansijskih obaveza. Zahtjevi klijenata će se rješavati prioritetno.

Koja je razlika između moratorija i grace perioda? 

Moratorij je odgoda otplate kompletne kreditne obaveze, a to znači glavnice i kamate. Grace  period podrazumijeva odgodu otplate samo glavnice, dok se otplata kamate nastavlja.

Šta se događa tokom moratorija?

Otplata kredita se stavlja u mirovanje. Rok dospjeća kredita se produžuje za rok odobrenog mirovanja. Redovna kamata će se obračunavati tokom trajnja mirovanja i ista će biti linearno raspoređena na preostale postojeće anuitete po isteku perioda moratorija, ukoliko nije drugačije dogovoreno.

Ko ima pravo na moratorij?

Prema odlukama regulatora pravo na posebne mjere mogu ostvariti klijenti koji su direktno ili indirektno pogođeni vanrednim okolnostima izazvanim virusnim oboljenjem „COVID-19“. To znači da je njihova kreditna sposobnost pogoršana, odnosno izvori za otplatu su značajno smanjeni, čime je onemogućeno ili će biti onemogućeno izmirivanje obaveza prema Banci.

Koliko traje moratorij?

Počev od 05.09.2020. klijenti imaju pravo aplicirati za moratorij koji će trajati maksimalno šest mjeseci. Pravo da apliciraju imaju svi klijent Banke bez obzira da li im je ranije odobrena neka od privremenih mjera predviđenih za ublažavanje negativnih posljedica pandemije COVID-19.  

Kako podnijeti zahtjev za moratorij?

Zahtjev je moguće podnijeti putem:

  • web stranica banke,
  • viber chata ili
  • putem Kontakt centra pozivom na besplatni broj 0800 200 70 (za građane u BiH) odnosno putem broj 033 294 700 (za građane koji su trenutno van BiH)

Da li ima rok u kojem trebam podnijeti zahtjev?

Rok do kada možete podnijeti zahtjev je 31.12.2020.  

Koji dokumenti su još potrebni?

Uz zahtjev možete priložiti bilo koji dokument koji dokazuje da je došlo do smanjenja ili ugroženosti mjesečnih primanja poput: otkaz ugovora o radu, potvrda poslodavca da je došlo do smanjenja primanja, platne liste i slično.

Da li će Banka naplatiti posebne naknade tokom moratorija?

Banka neće naplaćivati dodatne naknade niti za uvođenje moratorija niti tokom trajnja moratorija.

Da li će Banka povećati kamatne stope za kredite u moratoriju?

Banka neće povećati kamatne stope za kredite u moratoriju. Dodatno, tokom trajnja moratorija Banka neće obračunavati niti naplaćivati zatezne kamate.

Kakav je proces nakon što je zahtjev podnesen?

Nakon što u zahtjevu navedete razlog zbog kojeg je kreditna sposobnost pogoršana isti ulazi u proces razmatranja.

Nakon toga, Banka će vam putem nekog od zvaničnih kanala komunikacije dostaviti ponudu.

Koje vrste kreditnih obaveza podliježu moratoriju?

Krediti, kreditne kartice i prekoračenja po tekućim računima.

Mogli bi Vas interesovati i sljedeći proizvodi

 Sigurnost

Sigurnost

Sigurnost internet i kartičnog plaćanja

Više
 MasterCard Standard

MasterCard Standard

Prihvaćena u cijelom svijetu za sigurno plaćanje na prodajnim mjestima, internetu i podizanje gotovine

Više
 Visa Electron

Visa Electron

Internacionalna kartica za sigurno plaćanje i podizanje gotovine u cijelom svijetu

Više